Werken bij Naansense

Op 25 oktober opende wethouder Economische Zaken van Capelle, Erik Faassen restaurant Naansense in winkelcentrum de Koperwiek. Een maand later spreken we met Hashim, de eigenaar. Hij vertelt over Naansense.

“Ik kwam voor werk vanuit Canada naar Nederland. Ik werkte onder meer bij verschillende software bedrijfjes. Later ben ik mijn eigen softwarebedrijf begonnen. Op een gegeven moment liep dat goed. Ik had mensen in dienst, en had het zelf niet meer zo druk."

Indiase keuken

“Toen kreeg ik een idee voor een restaurant. Er waren mij namelijk 2 dingen opgevallen in Nederland.

  1. Mensen kregen steeds meer belangstelling voor de wereldkeuken. Er zijn restaurants met eten uit alle delen van de wereld. 
  2. Indiaas eten is hier vaak luxe. Bijna alleen te vinden in restaurants die het als diner serveren. 
    Ik ben zelf van Indiase afkomst. Daarom bedacht ik een lunch- en afhaalrestaurant met ‘streetfood’ uit India.”
Opening restaurant Naansense
Opening restaurant Naansense (Foto: Frank de Roo)

Start Naansense

“Ik ben met Naansense begonnen in Rotterdam – Delfshaven. Via de gemeente Rotterdam heb ik mijn personeel gevonden. Veel van hen waren als vluchteling naar Nederland gekomen. Ik was heel blij met hen. Het ging heel goed. We wonnen zelfs een Thuisbezorgd.nl Award."

Naar De Koperwiek

“Ik woon zelf in Capelle. Zo zag ik dat winkelcentrum De Koperwiek werd verbouwd. Daar wilde ik met Naansense naartoe verhuizen. Daarvoor had ik ook nieuw personeel nodig. Via Economische Zaken van de gemeente kwam ik bij het Werkplein. Daar vertelde ik dat ik mensen voor mijn restaurant zocht. Accountmanagers Caroline Lems en Joël Mohangoo gingen meteen voor mij zoeken. 2 weken later kon ik 15 mensen spreken. Het Werkplein had de eerste selectie gemaakt. Dat hoefde ik dus zelf niet te doen."

Het personeel

Een aantal mensen zijn meegekomen uit Delfshaven. We hebben voor Capelle 5 nieuwe mensen aangenomen. Eén van hen als bedrijfsleidster. Een ander vertelt: “Ik werk hier in de keuken. Hiervoor heb ik al bij andere restaurants gewerkt. Maar de laatste was failliet gegaan. Ik was nog maar net bij het Werkplein. Toen kon ik al hier op gesprek komen. Ik heb het hier erg naar mijn zin.”

We houden contact

Van de 5 nieuwe mensen zijn er 2 ook weer gestopt. Hashim zegt hierover: “Dat kan gebeuren. Soms lukt het niet. Toch ben ik erg blij met de samenwerking met het Werkplein. Ze zoeken voor mij de juiste mensen. Er werkt nu ook iemand met een Garantiebaan hier. Daarvoor regelen ze ook de extra begeleiding. En ze weten alles over subsidies. Het Werkplein betaalde ook voor een training ‘Sociale Hygiëne’ voor de nieuwe medewerkers. We houden contact. Als ik weer iemand nodig heb, zijn zij de eersten die ik bel.”

Ook personeel nodig? 

Neem contact op met het WerkgeversServicepunt (WSP) Rijnmond, afdeling IJsselgemeenten. Om u goed en snel van dienst te zijn, staan we voor u klaar.

U bereikt ons via: