Krijgt u een uitkering of een minimaregeling van ons? Dan kunt u met ‘Mijn Inkomen’ gegevens over uw uitkering online bekijken. Ook kunt u wijzigingen doorgeven. En loonstroken en uitkeringsspecificaties inleveren. Op deze pagina leest u hoe u het werkt.

Inloggen op Mijn Inkomen met DigiD

Rechts bovenaan deze website staat altijd een link naar ‘Mijn Inkomen'.

Log in op Mijn Inkomen

U heeft nodig:

  • uw DigiD
  • Als u een wijziging wilt doorgeven: uw documenten digitaal (maak van papieren een scan of een foto)

Gegevens inzien en wijzigen

Bent u ingelogd in Mijn Inkomen? Dan kunt u het volgende bekijken en downloaden: 

  • Persoonlijke gegevens
  • Jaaropgaven en uitkeringsspecificaties 
  • Vakantiegeld 
  • Betalingen van ons aan u 
  • Schulden bij ons 
  • Saldobiljetten ( jaaroverzicht schulden ) 
  • Contactpersonen, zoals uw casemanagers
  • Uw gegevens van dit jaar en de 5 jaar ervoor 

Ook kunt u: 

  • Wijzigingen doorgeven 
  • Loonstroken en uitkeringsspecificaties inleveren 
  • Uw telefoonnummer en e-mail aanpassen 

Downloaden en opslaan

Alle gegevens die u kunt inzien kunt u ook downloaden en op uw eigen computer opslaan. 

Wijzigingen doorgeven

Heeft u een uitkering of elke maand bijzondere bijstand? Dan kunt u met Mijn Inkomen wijzigingen doorgeven.

  • Klik in het menu aan de linkerkant op ‘Contact met gemeente’.
  • Daarna op ‘Wijzigingen doorgeven’.

U ziet verschillende mogelijkheden. Kies de wijziging die past bij uw situatie.

  • Inkomsten en ander geld
  • Gezin en Wonen
  • Algemeen
  • Vakantiemelding

Staat uw wijziging er niet bij?

  • Kies dan onder 'Algemeen' voor ‘Ik wil een andere wijziging doorgeven’.
  • Bij ‘Opmerkingen’ geeft u aan waar de wijziging over gaat.
  • Ook kunt u gemakkelijk en veilig 1 of meer documenten bijvoegen.

Heeft u alle velden ingevuld? Dan verklaart u onderaan dat u het formulier naar waarheid heeft ingevuld.

  • Kruis aan: ‘Ja, ik ga akkoord met de disclaimer’.
  • Daarna klikt u op ‘Verstuur wijziging’.

De gegevens worden naar ons verstuurd. Van uw wijziging krijgt u automatisch een e-mail.

Loonstroken en uitkeringsspecificaties inleveren 

Heeft u naast uw uitkering inkomsten uit werk? Of een andere uitkering? Dan moeten wij weten hoe hoog deze inkomsten zijn. We kunnen dan uw uitkering berekenen.  

Met ‘Mijn Inkomen’ kunt u snel en veilig uw loonstrook of uitkeringsspecificatie bij ons inleveren.  

Controleer uw contactgegevens 

Het is belangrijk dat we uw juiste e-mailadres en telefoonnummer hebben. Controleer daarom uw persoonlijke gegevens in Mijn Inkomen. 

Verandert uw e-mailadres en telefoonnummer? Geef het aan ons door via Mijn Inkomen.  

  • Log in met uw DigiD 
  • Klik op ‘Mijn overzicht’ (links op de pagina)  
  • Klik daarna op ‘Mijn profiel’  
  • Pas uw e-mailadres en/of telefoonnummer aan.  

De andere gegevens op deze pagina kunt u niet aanpassen.  

Veelgestelde vragen

Ben ik verplicht om mijn wijzigingen of inkomsten via Mijn Inkomen door te geven?

Nee, u bent dit niet verplicht. Wij willen wel dat u ‘Mijn Inkomen’ zoveel mogelijk gebruikt. Dan komen uw gegevens automatisch, veiliger en sneller bij ons.

Kan ik 'Mijn Inkomen' ook gebruiken op mijn smartphone of tablet?

Ja, 'Mijn Inkomen' kunt u ook gebruiken op uw smartphone of tablet. U logt hier ook in met DigiD.

De website van 'Mijn Inkomen' doet het niet goed op mijn computer. Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat u uw internetbrowser moet bijwerken naar de nieuwste versie. Lees op SeniorWeb hoe u uw browser kunt updaten. Bekende browsers zijn Google Chrome, Firefox, Microsoft Edge of Safari.

Blijft 'Mijn Inkomen' niet goed werken? Geef dit dan door aan uw contactpersoon.

Ik krijg geen ontvangstbevestiging als ik een wijziging verstuur. Wat moet ik doen?

Controleer uw e-mailadres in Mijn Inkomen bij ‘persoonlijke gegevens.’ Staat daar geen e-mailadres ingevuld? Dan kan het systeem u geen bevestiging sturen. Vul daarom altijd uw e-mailadres in.

Ik wil mijn uitkeringsspecificatie van deze maand downloaden, maar zie de melding ‘geen gegevens bekend’. Wat nu?

Krijgt u een uitkering van ons? Dan betalen we uw uitkering aan het einde van iedere maand. Uw uitkeringsspecificatie kunt u pas na een paar dagen bekijken. Op de pagina Betaaldagen leest u wanneer we de uitkering naar u overmaken.